PŘIPRAVTE SE NA LITÍ KULEK

V jednom z posledních loňských vydání Forbesu šéfové významných společností debatovali nad otázkou, zda nás v roce 2020 zasáhne finanční krize. Byli spíše optimističtí a věřili, že finanční krize naši českou zemičku mine, ale na jejich obranu, kdo mohl tušit, že sledují špatná čísla, že místo akcií mají sledovat počty nakažených koronavirem v Asii. 

                    
 Ludéřovský les ve špalkách.
Aktuální situace zasahuje do struktur každé české společnosti, majitelé firem vydávají nová nařízení, aby uchránili nejen své zaměstnance, ale i svůj byznys. Živnostníci doufají, že neonemocní, zaměstnanci, u kterých to je možné, mají home office a ti, kterým profese neumožňuje práci z domu se přes noc stávají švadlenou a vyrábí roušky ze 100% bavlny. Kdo nemá roušku je v průseru a kdo ji má, tak to všem sdělí na Instagramu. Na ulici potkávám lidi v rouškách, kde je sakra vzali, když roušky nemají ani zdravotníci?
Nastalo období, kdy je zasažen gastro svět a restaurace přechází na dovoz či donášku jídla. Aktivita módních obchodů se z těch kamenných přenáší na e-shopy a eventové agentury pořádají konference a školení online nebo vše přesouvají na podzim. Taxislužby nepřeváží lidi, ale dováží jídlo a školy se zavřely, aby se děti učili s UčíTelkou v televizi. Ano, jsou tu i tací, kteří reprodukční laboratoře přetváří v testovací centra na koronavirus, ale ty tu blahořečit nebudu. A právě teď mi přistála v emailu nabídka Decathlonu na nákup terče na šipky, aby se lidi doma nenudili. Polovina reklam v televizi sice teď nedává smysl, protože reklamu na zájezd k moři asi v následujících týdnech fakt nevyužijete, ale svoji firemní či produktovou reklamu aktuální situaci přizpůsobit můžete. Samozřejmě s vtipem nám Čechům vlastním.


Náš starý byt v Nørrebro

A co vaše podnikání? Šlo by nějak přetvořit, abyste přece jen mohli v aktuální situaci provádět svou činnosti, ale jinak, za jiných podmínek či v jiném prostředí? Výhodu mají online služby, to je jasný, všechno, co lze řešit online má výhodu. Líbil se mi nápad Vintagelover, která na svůj Instagram hází návody na výrobu dekorativních věnců a kytic. V běžném provozu pořádá workshopy právě na výrobu těchto krásných věcí, takže si minimálně takhle díky videonávodům naláká klientelu, než se situace zase uklidní.
Všude čtu, jak se doporučuje si teď ve chvíli „oddychu“ sednout ke knížce, projít do lesa a dodělat domácí práce, které se dlouho odkládaly. Ale copak to lze, když jste živnostník, podnikatel nebo spolutvůrce impéria a potřebujete zaplatit nájem v obchodě, který ste museli zavřít, hypotéku, která se musí platit a výplatu zaměstnanci, který pracuje z domu nebo je v karanténě? Někdy prostě nejde se uklidnit a jít si zarelaxovat. Teď je na místě brainstorming, probrat s lidma kolem sebe, jak oni vidí to, co děláte. Vy už nemáte odstup, už se nedokážete na věc konstruktivně podívat. Potřebujete kreativce, který vás nakopne o level výš. Ještě včera bylo nemožný, aby byl pořad v televizi dvakrát týdně vytěsněn vzdělávacím projektem pro školáky a ode dneška je to realita.


  Ale je pravda, že čtení mě nechává zapomenout na nepříjemnosti.

Už v pohádce Tři veteráni bylo evidentní, že tamější král Pikola byl napřed: „Když je mír, lijeme písmenka, když je válka, lijeme kulky.“ A přesně takhle k tomu musíme přistupovat, mít víc variant, víc plánů B a silné nervy při lití kulek.
Vaše Podnikavá Dáma

Komentáře

  1. ���� skvělý článek, inspirativní, úplně mě nakopl ��

    OdpovědětVymazat

Okomentovat